mythes ontkracht-experts WFM

De mythes ontkracht

Work-arounds omdat de WFM-tool niet werkt.
De klaagzang bij de koffieautomaat over de support van de leverancier. Of de ambitie hebben om de nieuwste technologie in huis te halen. Overal om je heen hoor je dit soort verhalen, maar écht veranderen blijkt in de praktijk niet zo makkelijk te zijn.

Er zijn verschillende mythes die de verandering in de weg staan. Zoals systeemkennis van de gebruikers, impact op de IT-organisatie of de costs of change.

Twee experts uit klantcontact WFM delen hun learnings over verandertrajecten in dit panelgesprek. Zij weten uit eigen ervaring waar je op moet letten, wie je moet betrekken (en vooral wanneer in het traject) en wat de verandering juist kan opleveren. Mark Elschot modereert dit gesprek.

Imke Hidma

Imke Hidma

Imke is al werkzaam in het WFM-vak sinds 1997. In die jaren heeft hij alle segmenten uit de schijf van zes doorlopen. Zowel als uitvoerende en als leidinggevende; van operationeel, tactisch tot strategisch. Dit alles bij KPN, SNT (later Webhelp en nu Concentrix), FNV Bondgenoten, TMG (nu Mediahuis), Santander en tot slot Rabobank. In 2014 heeft hij zijn Post-HBO WFM afgerond met als onderwerp: thuiswerken. Toen nog een utopie voor velen.
Vanuit zijn leidinggevende rol is hij nauw betrokken geweest bij herinrichtingen en was hij verantwoordelijk voor implementatie van de roostertools bij FNV en Santander.
Lianne van der Heide
Mark Elschot

Lianne van der Heide

Met meer dan twintig jaar ervaring in WFM heeft zij een veelzijdige expertise opgebouwd in de volledige schijf van zes binnen diverse sectoren. Bij organisaties als de Rabobank, NUON/Vattenfall en Zorg en Zekerheid was ze betrokken bij de verandering van centrale planningssystemen.

Daarnaast heeft Lianne meerdere WFM-processen opgezet en verbeterd, zoals bij Snelstart en
Unigarant verzekeringen. Dankzij uitgebreide ervaring met diverse tools kan Lianne complexe operationele uitdagingen effectief aanpakken en strategische inzichten bieden.

Mark Elschot

Mark Elschot is al meer dan 25 jaar op ontdekkingstocht in de wereld van WFM. Om Nederland meer werkend te maken vestigt hij graag de aandacht op actuele vraagstukken. Dit doet hij op een scherpe manier, met een gezonde dosis humor. Je kent hem waarschijnlijk van z’n verhalen op LinkedIn, als columnist bij verschillende vakbladen, voorzitter van de expertgroep WFM van de KSF of de landelijke media.