Sanquin Petra en Gertjan

Sanquin: Professionalisering Workforce Management

in de complexe Sanquin organisatie

In deze interactieve presentatie nemen Petra en Gertjan je mee in welke stappen Sanquin de afgelopen jaren heeft gezet om, o.a. met behulp van de InPlanning software van Intus, de inzet van een groot deel van haar medewerkers, deels inclusief samenroosteren, mogelijk te maken. Dat in de context van een groot aantal totaal verschillende bedrijfsonderdelen, en bijvoorbeeld ook een eigen CAO.

Tijdens deze presentatie worden per fase de belangrijkste lessen gedeeld die essentieel zijn voor elke bestuurder, operationeel- of HR directeur die een dergelijke route overweegt. Onderwerpen variëren van opzet van het initiële software selectietraject, betrekken van de organisatie, typische implementatie tijdlijnen, valkuilen, overall fasering van onderwerpen, tot wat nodig is voor een echte goede borging. Aanvullend worden mogelijke kansen voor verdere bedrijfsbrede optimalisatie geduid.

Petra Alberda

Petra Alberda

Petra is Manager ICT bij Sanquin en verantwoordelijk voor zowel Demand als Supply. Daarmee richt zij zich enerzijds op de informatiebehoefte in de Sanquin organisatie en is zij anderzijds verantwoordelijk voor de ontwikkeling, het onderhoud en het operationeel beheer en de uitvoering van applicatiediensten waaronder InPlanning. Petra haar focus ligt daarbij op de informatievoorziening rondom ondersteunende processen zoals HRM, Finance & Control, Inkoop, Marketing & Communicatie, Juridische Zaken en Quality Risk & Compliance. In die functie heeft zij bij Sanquin de implementatie InPlanning en het project rondom Samenroosteren begeleidt. Petra heeft een achtergrond in Beleids- en Organisatiewetenschappen (Tilburg) met als specialisatie Management en Organisatie en heeft brede management ervaring in het bank- en verzekeringswezen. Zij is een doelgerichte manager die een visie weet om te zetten in resultaten door mensen te betrekken en enthousiasmeren. Haar drive is om management en medewerkers te inspireren om de klant centraal te stellen en met de mogelijkheden van ICT het verschil te maken.

Gertjan de Ruijter

Gertjan is principal consultant bij Vlirdens en als strategisch (WFM) adviseur, opdracht verantwoordelijke en/of programma/projectmanager betrokken bij diverse bedrijfsbrede trajecten binnen zowel Zorg & Welzijn als Overheid. Trajecten zijn vaak langdurig en lopen van visie en strategie, organisatie ontwikkeling tot en met daadwerkelijke implementatie. Gertjan heeft een Technische Natuurkunde achtergrond (Twente) en heeft een MBA (Rotterdam School of Management), en heeft hiervoor bij diverse (advies)organisaties en een investeringsmaatschappij gewerkt. Hij is een strategisch denker, vooruitstrevend en innovatief. Zijn motto is dat de organisatie continu in staat moet zijn om de gewenste verandering bij te houden, maar dat fundamentele veranderingen soms toch echt nodig zijn om uiteindelijk het gewenste effect te bewerkstelligen. Gertjan werkt hierin waar nodig ook nauw samen met de diverse zusterorganisaties van Vlirdens en externe partners zoals gerenommeerde (rooster)software leveranciers.