Rabobank: Klantreis? Optimaliseer ook de medewerkerreis!
Wat nou als we de medewerkerreis net zo belangrijk maken als de klantreis? Wanneer visie, missie en KPI’s van de recruitment, HR en WFM op elkaar afgestemd zijn zal je zien dat je betere medewerkers vindt, die tevredener zijn en langer zullen blijven. In deze sessie laten we aan de hand van een stukje theorie zien hoe deze samenwerking er uit zou moeten zien. Hierbij wordt deze theorie aan de hand van een klantcasus van de Rabobank naar de praktijk vertaald.
Viola van Weelden
Viola heeft na tientallen jaren als woning makelaar aan de slag te zijn geweest het roer omgegooid en 10 jaar geleden naar de Rabobank overgestapt. Daar heeft Viola heel afwisselende rollen gehad. Ze werkt momenteel als resource coördinator bij FEC Financial Economic Crime.”
Viola krijgt energie van in een hectische en dynamische omgeving te coördineren & organiseren. Zij houdt ervan mensen te verbinden, begeleiden en motiveren met als doel samen mooie resultaten te bereiken en impact te creëren. Dit komt allemaal samen in haar huidige rol waarbij Viola de linking pin is tussen de business, recruitment en WFM. Hierbij zorgen ze met elkaar dat ze de uitdagende capaciteitsbehoefte realiseren. Daarbij wordt niet alleen naar instroom gekeken, maar ook naar behoud en ontwikkeling van de collega’s.”
Peter Koopmans
Peter is Principal WFM consultant en docent aan de Vlirdens Campus. In de afgelopen 15 jaar heeft Peter zich beziggehouden met alle facetten van het WFM proces, van planner tot WFM Manager. De laatste jaren heeft Peter zich meer toegelegd op Forecasting en Capaciteitsmanagement. Zijn streven is organisaties en WFM medewerkers iets waardevols te geven waar zij in de dagelijkse praktijk echt iets aan hebben.
Jan Tooren
Jan komt oorspronkelijk uit de grafische industrie en is daar gestart in de sales en daarna is Jan zich gaan focussen op inkoop. Daar is de correlatie met planning ontstaan. Om materialen te kunnen verwerken zijn er medewerkers nodig met verschillende kwalificatieniveaus. Deze vorm van capaciteitsplanning heeft Jan ca. 10 jaren in de grafische industrie gedaan. Hierna is Jan overgestapt naar andere bedrijfstakken waaronder contactcenters, zorg, industrie en overheid.
Jan heeft meer dan 25 jaar ervaring in alle facetten van WFM. Hierbij heeft Jan geleerd, hoe belangrijk de samenwerking is tussen WFM, HR en recruitment.